T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / OĞUZELİ - Oğuzeli Anadolu Lisesi

Rehberlik Servisi Misyonumuz

Oğuzeli Anadolu Lisesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi

Oğuzeli Anadolu Lisesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi’nin misyonu öğrencilerimizin zihinsel gelişimin yanı sıra kişisel gelişimi öncelikli hedef alarak, çeşitli kaynaklar yoluyla gelişimsel ve önleyici rehberlik hizmetleri sunabilmektir. Okulumuzun rehberlik programı öğrenci, veli ve öğretmenlerin olumlu öğrenme deneyimleri yaşamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Bu amaçla Oğuzeli Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi, öğrencilerinin;

  • Kendilerini tanımalarına,
  • Sağlıklı bir özbenlik geliştirmelerine,
  • Kendine - başkalarına saygılı olmalarına,
  • Sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel alanlarda gelişmelerine
  • Bireysel olarak ya da başkalarıyla işbirliği içinde olabilmeyi
  • Kişisel sorunları çözme konusunda strateji ve alışkanlıklar geliştirmelerine,
  • İlgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda gelişmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir.

 

Oğuzeli Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi Hizmetlerini şu başlıklar altında toplayabiliriz;

1. Öğrencilere Yönelik

Okul psikolojik danışmanının öncelikli görevi, öğrencilere doğrudan destek hizmetleri sağlamaktır. Bu nedenle okul psikolojik danışmanının okulda geçirdiği bir günün önemli bir kısmı öğrencilere yönelik servisler için planlanmaktadır. Okul psikolojik danışmanları öğretmenler ile yakın ilişki içinde çalışarak öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemekte ve bu ihtiyaçlara yönelik planlamalar yapmaktadır

  • Bireysel Görüşmeler:

Öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik, öğrencilerden gelen talep (gönüllü) ya da diğer kişiler tarafından yapılan yönlendirmeler doğrultusunda öğrenci ile yapılan planlı ya da spontan görüşmelerdir. Amaç, öğrencinin bulunduğu durumu değerlendirmesine yardımcı olmak, problem çözme becerilerini geliştirmek, duygusal rahatlama sağlamak ve özel durumlara yönelik öğrenci ile ortak hareket planı belirleyebilmek ve uygulanması sırasında destek verebilmektir.

  • Bilgi Verme Hizmetleri:

Öğrenciler eğitim yaşantıları süresince bir takım bilgilere ihtiyaç duyarlar. Öğrencilerin ihtiyaç duydukları bilgiler eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal alanlarla ilgili bilgilerdir. Ayrıca çeşitli tekniklerle öğrenciler hakkında toplanan bilgilerin öğrencilere aktarılması rehberliğin bilgi verme hizmet alanında yer almaktadır.

Öğrencilerin ihtiyaç duydukları diğer bilgi alanı meslekler hakkındaki bilgilerdir. Öğrencilerin kendi ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerine uygun bir mesleği seçmelerine yardım etmek okullardaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amaçlarından biridir. Öğrencilerin meslekler hakkında bilgi edinmelerinin için:

    • Öğrencilerin ilgilendikleri mesleğin icra edildiği iş yerlerine ziyaretlerin yapılması,
    • İş yerinde yarı zamanlı çalışma,
    • Meslek elemanı yetiştiren kurumları ziyaret etme,
    • Öğrencilerden meslek inceleme grupları oluşturma,
    • Yüksek öğretim programlarını ve meslekleri tanıtan kitaplara başvurma,
    • İş ve işçi bulma kurumunun meslekleri tanıtıcı kaynakları inceleme,
    • Meslek elemanı yetiştiren kurumları tanıtan yazılı ve görsel kaynaklara başvurma,
    • Öğrencilerin bilgi edinmek istedikleri mesleği icra eden bir meslek elemanını sınıfa davet etme gibi faaliyetler düzenlenir.
  • Psikolojik Danışma Hizmetleri:

Psikolojik danışma bireylerin kendilerini tanımalarını, güçlü ve zayıf yönlerini fark ederek yaşadıkları problemleri etkili biçimde çözmek amacıyla, yüz yüze bir ilişki süreci içinde sunulan ve duyuşsal yönü ön planda olan profesyonel bir yardım hizmetidir. Nihai amacı da bireyin karar verme ve problem çözme becerisini geliştirerek kişisel gelişimini sağlamaktır

  • Grup Çalışmaları:

Oğuzeli Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi farklı ihtiyaçlara yönelik dönemsel grup çalışmaları gerçekleştirmektedir. Grup rehberliği hizmetleri 10-15 kişilik gruplarla ya da sınıftaki tüm öğrencilerle yürütülen hizmetlerdir. Özgüven grup rehberliğini “bireyin gelişmesine, kendisini ve olanakları tanımasına, gerçekçi ve uygun planlar ve seçimler yaparak kendisini yönlendirmesine ilişkin grup etkinlikleri ve süreçleridir. Bu tür çalışmalarda daha çok öğrencilerin kendileriyle ilgili veya olgusal konularda (karar verme, meslekleri tanıma, sosyal ilişkiler, etkili ders çalışma gibi) bilgilenmelerini sağlayarak gelişimlerine yardımcı olmak hedeflenir. Daha çok öğrencilerin katılımı sağlanarak, onların yaşantılarını , duygularını ve düşüncelerini ifade etmesine dayalı etkileşimli bir ortam içinde grup rehberliği çalışmaları yürütülür. Ne kadar büyük gruplarla bu çalışmalar yapılabilse de küçük gruplarla çalışmak hizmetlerin etkililiğini arttırmaktadır.

  • Yöneltme ve Yönlendirme Hizmetleri:

Öğrenciyi tanıma hizmetlerinden öğrenci hakkında elde edilen bilgiler ışığında onun yönelebileceği okullar veya programların neler olduğunu bilmesi ve kendisi için en uygun olanı seçmesi sürecidir.

  • Yardım Almaya Yönlendirme Hizmetleri:

Öğrenciler kökleri kişiliğin derinliğinde yer alan psikolojik rahatsızlık ,  sahip olduğu özellikleri tanıma ve yeteneklerini geliştirme , çekingen davranma , olumsuz aile ve arkadaş ilişkileri , ders başarısızlığı, özel- destek eğitim alma , meslek seçme , burs alma gibi konularda yardıma ihtiyaç duyulması durumunda verilen hizmetlerdir.

  • İzleme Hizmetleri:

Öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri sonucunda bir değişikliğin olup olmadığı , olmuşsa ne gibi değişikliklerin olduğunun bilinmesine gereksinim vardır. İzleme çalışmaları, hem öğrencinin değişim ve gelişimini takip etmek amacıyla hem de sunulan rehberlik çalışmalarını etkinliğini öğrenmede ihtiyaç duyulan bilgileri sağlar. Öğrenci bu süreçte bir karar almıştır ve bu kararın sonucunda yeni davranışları kazanmada ne kadar başarılı olduğu izlenmektedir. Uygulanan bazı etkinlikler ise aşağıdaki gibidir.

    • Dikkat çalışmaları
    • Arkadaşlık İlişkileri
    • Benlik Algısı
    • Çalışma Alışkanlıkları
    • Başarıya İnanma
    • Sorun Çözme Becerisi
    • Sınav Kaygısı
    • Öfke Yönetimi
  •  

2. Öğretmenlere Yönelik

  • Rutin görüşmeler sayesinde tüm öğrencilerin gelişimleri yakından takip edilir. Öğretmenlerle ortaklaşa alınan kararlar vasıtasıyla öğrencinin her alandaki gelişiminin en üst düzeye çıkarılması hedeflenmektedir.
  • Öğretmenlere yönelik çeşitli konularda bilgilendirme toplantıları ve çalışma grupları yapılmaktadır.

3. Velilere Yönelik

• Veliler ile yakın ilişki içerisinde yer alarak (veli görüşmeleri) öğrenci gelişimini her alanda en üst düzeyde tutmak ana hedeftir. Bu hedefle Oğuzeli Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi,velilerine;

  • Okul Başarısı, Dikkat Eksikliği ve Öğrenme Güçlüğü
  • Davranış Sorunları ve Çözüm Yolları
  • Ailede Sorumluluk Bilinci ve Disiplin Anlayışı
  • Egenler ile İletişim
  • Aile ve İletişim
  • Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite
  • Anne Baba tutumları
  • Uyum ve Davranış Problemleri
  • Sınav Kaygısı
  • Verimli Çalışmada Ailenin Rolü
  • Ergenlik Dönemi ve Özellikleri seminerlerini sunmaktadır.
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.11.2024 - Güncelleme: 21.11.2024 16:29 - Görüntülenme: 10
  Beğen | 0  kişi beğendi